I sportovní vášeň může být investicí

09.06.2012 12:36

HonusWagnerCard Do Evropy se ze Spojených států postupně dostává pro Evropana trochu neobvyklý druh sběratelství – sbírání karet slavných sportovců.  Vše opravdu začalo ve spojených státech, kdy z marketingových důvodů začali výrobci tabáku pro zvýšení prodeje přidávat k balení cigaret a tabáku s fotkami známých sportovců – tehdy se jednalo především a baseball, který je Spojených státech velmi populární.  První karty sportovců  vydala tabáková společnost Goodwin & Co. A velmi brzy ji napodobili i ostatní výrobci. Karty se vydávali v různých seriích , obvykle s reklamou na konkrétního výrobce tabákových výrobků na rubu karty.
Podobně jako u známek nebo mincí hodnota se stářím karty a její výjimečností rostla. Zasloužený rozruch vzbudila aukce na portále Ebay, kde se dražila karta s nenápadným názvem Honus Wagner T206. Ačkoli se jednalo pro běžného člověka o kus staré karty s fotografií dnes už zapomenutého sportovce , dosažená aukční cena byla vpravdě astronomická – původní majitel nakonec získal 1,1 milionu amerických dolarů . Původní cena , za kterou jí předchozí majitel získal, byla 640 tisíc dolarů, a to bylo v roce 1996. Během 16 let tedy majiteli přinesla téměř dvojnásobek pořizovací ceny, a může se tedy směle zařadit mezi zdařilé druhy investic.
Sportovní karty se staly časem prakticky samostatným sběratelským odvětvím, a prakticky ke každé velké sportovní akci se vydávají velké serie nových a nových karet.  Sběratelské kartičky tak můžete získat nejen k bassebalu, ale i fotbalu, hokeji i dalším kolektivním i individuálním sportům.  Pak už stačí jich pořídit co možná nejkomplexnější sběratelskou serii vážící se ke konkrétnímu sportovnímu klubu nebo události, pečlivě zarchivovat , a čekat, zda se Vám nebo Vašim dětem podaří celou serii vydražit na nějakém aukčním portále podobně dobře, jako kartu s Honusem Wagnerem