Jágr rozhodl zápas se Slovenskem

18.02.2010 14:16

Jaromír Jágr dovedl české hokejisty k výhře nad Slovenskem 3:1 v úvodním utkání olympijského hokejového turnaje ve Vancouveru. Zpočátku se na užším kluzišti cítil jako vojáci v Iráku, jak sám prohlásil, ale ve druhé třetině vstřelil vítězný gól a vzápětí na třetí přihrál.
"Cítil jsem se jako vojáci v Iráku," komentoval osmatřicetiletý hokejista svůj návrat na zámořské úzké kluziště a rozesmál okolí. "Prostě jsem nevěděl, kde to vyběhne. Ale pak se člověk přizpůsobí tomu tempu, začne hrát jinak a hned to šlo," uvedl.
Českým fanouškům trochu zatrnulo v první třetině, když Jágr po střetu u mantinelu odjel na střídačku a nahmatával si žebra. "Něco se mi stalo, ale necháme to být. Sám jsem se nabodl na hokejku. Bolí to, to mi věřte, ale doufám, že to bude dobrý. Není to, že bych nemohl hrát," uvedl Jágr.
Potom vstřelil rozhodující branku dvě minuty před koncem druhé části a na incident všichni zapomněli. "Hlavně pro mužstvo to bylo uvolnění," řekl Jágr. Jeho gólové akci předcházela tyčka za zády českého brankáře Tomáše Vokouna. "Rozdíl mezi poraženým a vítězem je v těchto turnajích minimální. Jedna šance nevyužitá, druhá využitá a rozhodne celý zápas," konstatoval Jágr.
Jágr si ještě připsal asistenci u gólu Tomáše Plekance. Večerní duel se Slováky ve skupině B uzavřel program prvních zápasů základní části. "To nejlepší nakonec, ne," smál se Jágr.

 

 Zpět na zimní olympijské hry 2010 hokej