Lyžař Loska 14. v paralympijském slalomu

16.03.2010 12:27

Český reprezentant Stanislav Loska obsadil ve slalomu ve Whistleru na paralympijských hrách 2010 čtrnácté místo. Loska závodí v kategorii stojících. Letos už jsou to jeho páté paralympijské hry.
V součtu dvou kol ztratil 6,27 sekundy na vítězného Adama Halla z Nového Zélandu. V roce 1994 v Lillehammeru získal ve stejné disciplíně paralympijský bronz. Jenže to se ještě rozdělovaly cenné kovy podle jednotlivých typů postižení. Letos už se soutěží v jedné jediné sloučené kategorii. Rozdílné handicapy jsou přepočítávány podle specifického klíče na jednotný čas.
"Z umístění v první patnáctce mám velkou radost. Polepšil jsem si oproti minulým hrám v Turíně, kde jsem byl nejlépe šestnáctý. Ale i kdybych už nikdy na paralympiádu nejel, pro tu příští jsem dnešním výsledkem zajistil právo automatického startu pro nějakého následovníka z České republiky," uvedl Loska, který chce závodně lyžovat ještě alespoň dva roky do světového šampionátu. "Pak se uvidí. Už po Naganu jsem totiž říkal, že končím. Jenže uběhlo dalších dvanáct let a zase jsem tady."