Vokoun nebude chytat na letošním MS

23.02.2010 19:51

Hokejový brankář Tomáš Vokoun prozradil, že letos nebude startovat na mistrovství světa v Německu. Neznamená to ale, že končí v české reprezentaci. "Momentálně jen neplánuji jet na příští světový šampionát. Jak se bude vyvíjet situace dál, nevím.“ Ale podle největší pravděpodobnosti je Vokoun na svých posledních olympijských hrách. "Na další už budu asi starý," řekl gólman, jemuž bude v létě 34 let.

Vokoun je mistr světa z Vídně 2005, momentálně chytá na Floridě a prožívá jednu z nejvydařenějších sezon v kariéře. Vokou nevylučuje, že by se na světovém šampionátu objevil například v roce 2011, kdy se bude hrát na Slovensku. "Ta možnost tam je. Bude ale záležet na tom, jaké budou moje výkony, jak se budu cítit, kdo bude trénovat a zda o mě bude zájem," řekl Vokoun. Zatím nepřemýšlí ani o konci aktivní kariéry. "Doufám, že mám ještě čtyři sezony před sebou. Vždy jsem si říkal, že bych mohl chytat tak do sedmatřiceti nebo osmatřiceti," uvedl.

Momentálně se plně soustředí na olympijské hry a osmifinálový souboj proti Lotyšsku. "Člověk musí být opatrný, hlavně musíme hrát náš hokej a je jedno, s kým hrajeme," podotkl Vokoun. Nepovažuje za komplikaci, že Česko nepostoupilo přímo do čtvrtfinále. "Hráči z NHL jsou zvyklí, že hrajeme furt. Abych pravdu řekl, tak já jsem víc unavený, když se jen den flákám, než když se hraje," dodal Vokoun.