Známé české osobnosti olympiádu v Praze většinou podporují

05.03.2007 15:41

Vřelý souhlas, ale i pochybnosti vyjadřují známé české osobnosti k rozhodnutí pražských zastupitelů, podle něhož se Praha bude v roce 2016 ucházet o pořádání letních olympijských her. Většina z nich se domnívá, že by olympijské hry v Praze prospěly image české metropole. Někteří však pochybují, zda se přípravu podaří zvládnout.

  • Písničkář Wabi Daněk: "Je to krásná idea," řekl s tím, že přání bývá otcem myšlenky. "Jestli na to ovšem seženeme peníze," dodal.
  • Zpěvačka Eva Pilarová. "Mně už v té době sice bude poměrně dost let... Bylo by to ale úžasné. Každé město, ve kterém je olympiáda, si získá prestiž ve světě. Zviditelní se. Praha je tak nádherná, že bychom měli co nabídnout."
  • Hudebník Karel Vágner ve špičkové sportovní události vidí velkou perspektivu i výhody: "Jsem sportovec a jsem samozřejmě pro. Jsem v tom až nesoudný. Bude to stát peníze, ale v každé zemi, kde byla olympiáda, to zanechalo nádherná sportoviště. Potřebujeme třeba velký stadion na atletiku. Už jen v tomto smyslu to by bylo smysluplné."
  • Muzikant, spisovatel a novinář Ondřej Hejma: "Kdyby se to povedlo, měl bych velkou radost. Jsem velký milovník olympijských her už od dětství, kdy jsem se dokonce sportovní výsledky učil nazpaměť. Není důvod, aby Česká republika nemohla mít olympiádu, ale musela by se dobře udělat."
  • Spisovatelka Barbara Nesvadbová: "Těším se a mám z toho velkou radost." Zároveň je ale poměrně skeptická. Domnívá se, že snaha o olympiádu Praze nakonec nevyjde.
  • Textařka Gábina Osvaldová soudí, že peníze, které by v případě úspěchu byly na olympiádu vynaloženy, by město mělo investovat do důležitějších věcí. "Jestli to někomu udělá radost, ať si tady olympiádu klidně uspořádá, ale podle mě na to nemáme peníze."
  • Moderátorka Lejla Abbasová pochybuje, že se podaří zvládnout olympiádu v Praze technicky. "Je to velká událost, sportovní svátek, který velmi podporuji. Obávám se ale, že Praha na ni není připravena. Navíc to bude jedna velká lobby, aby na tom každý utrhl co nejvíc. Image je jedna věc, ale praktická stránka je druhá. Praha je pořád malá a chybí tady zázemí, aby se dostavovaly stadiony a městečka."
  • Kutnohorský malíř Vladimír Zubov je přesvědčen, že by Praha olympiádou hodně získala. "Tuto myšlenku velmi podporuji. Konkurence je ale velmi velká a je otázka, zda vyhraje."
  • Nerozhodně reagoval režisér Jan Hřebejk. "Zatím jsem o tom nepřemýšlel. Nevím, zda celé to prostředí, v jakém tu fungují veřejné zakázky, je zralé na tak obrovskou akci," uvedl s tím, že nemá dost informací, nechce působit malomyslně a nemá k této věci ani vlastní vztah.
  • Člen činohry Národního divadla v Praze Miroslav Donutil: "Jako sportovně založený člověk bych si to pochopitelně přál. Otázka je jiná: jestli na to máme. A když ano, pak vřele souhlasím."