Americký bob získal olympijské zlato po 62 letch

01.03.2010 11:21

Američané po dlouhých 62 letech vyhráli olympijský závod čtyřbobů. Česká čtveřice vedená Ivem Danilevičem skončila dvanáctá. Pro čtyřicetiletého pilota to znamená nejlepší olympijský výsledek v kariéře. Druhý český tým Jana Vrby obsadil 16. místo. Stříbro získal čtyřnásobný olympijský vítěz Němec André Lange a třetí byli Kanaďané.
Nejstarší člen české výpravy Danilevič vylepšil své dosavadní maximum z Turína, kde před čtyřmi lety skončil 11. Na olympiádě ve Vancouveru mu vyšla nejlépe třetí jízda, v níž zajel desátý čas. V součtu zaostal za vítězným Holcombem o 2,52 sekundy."Myslím, že všichni jsme spokojení, ale já jsem přece jen věřil, že to bude o trošku lepší." Danilevič pochválil mechaniky, díky kterým byl český bob ve výborné kondici. "A i s horšími startovními časy jsme byli schopni vybojovat dvanácté místo."


Devětadvacetiletý Holcomb potvrdil pozici světové jedničky, vyhrál úvodní tři jízdy a do finále šel s bezpečným náskokem 45 setin na průběžně druhé Kanaďany v čele s Lyndonem Rushem. V posledním kole stačilo Holcombovi zajet třetí čas.
Americký bobista Holcomb podstoupil před rokem operaci zraku. Ta mu ale paradoxně zkomplikovala jeho další sportování, protože ztratil původní cit pro řízení bobu. "Jezdím hodně podle citu a po té operaci se mi to zkomplikovalo. Najednou přijímáte očima příliš mnoho informací. Předtím jsem neviděl nic, ale když jsem řídil podle toho, co jsem viděl, neměl jsem v bobu takový cit."