Čeští sledge hokejisté se dočkali na paralympiádě první výhry

18.03.2010 11:16

Čeští hokejisté se konečně po dvou prohrách dočkali na paralympiádě ve Vancouveru vítězství 4:2 nad Koreou. V základní skupině turnaje ve sledge hokeji obsadili konečnou třetí příčku. Mohou tak ještě zasáhnout v boji o páté až osmé místo. „Je to škoda, že jsme se nedostali mezi nejlepší čtyři týmy, ale když si vezmeme, že se u nás sledge hokej hraje deset let, tak kdybychom postoupili mezi ty čtyři, byl by to asi až moc velký úspěch. Bylo by to samozřejmě krásné, ale ve světě se hraje sledge hokej už kolik desítek let a u nás teprve těch deset, takže si myslím, že i tak je to pro nás úspěch. Vždyť jsme tu poprvé.“
Korea nastoupila bez dvou hráčů základní sestavy, Hana a Sa.Už po první třetině svěřenci Tomáše Zelenky vedli zásluhou Krupičky a Kvocha 2:0. Krupička skóroval ve 3.minutě a druhým gólem ukončil Kvoch třetinu, když střelil gól v poslední minutě. Český tým tak nabyl potřebné sebevědomí do dalšího průběhu zápasu.
Ve druhé třetině Češi přestříleli Korejce v poměru 10:1 a dva góly ještě přidali Kubeš s Fojtíkem. Ve druhé třetině došlo i k nepříjemné srážce Paláta s Dong Shin Jangem, po kterém byl Korejec odnesen na nosítkách a Palát byl vyloučen za nedovolené bránění. „Ani nevím, jestli tam byl puk, ale já jsem držel hokejku za čepel a on si na tu hokejku nějak najel. Docela mě to vylekalo, měl jsem strach, že se mu stalo něco vážného,“ popisoval Palát. „Byl jsem z toho celý vyjukaný, aby neměl něco s páteří, když ho odváželi na nosítkách, ale nakonec má prý vykloubené rameno. Za celou dobu, co hraju, jsem nikoho nezranil a teď to přijde na paralympiádě.“ Jang si při srážce nejspíš vykloubil rameno. Ve třetí třetině Korejci korigovali výsledek na 4:2.