Další medaile na ZOH 2010 - Záhrobská má ze slalomu bronz

27.02.2010 11:46

Lyžařka Šárka Záhrobská vybojovala svoji první olympijskou medaili. Ve včerejším závodě ve slalomu na olympijských hrách ve Vancouveru skončila po druhém místě v prvním kole nakonec třetí. "Je to ohromná radost. Podmínky dneska nebyly zvlášť skvělé, ale dobojovala jsem to na bronz a jsem strašně šťastná.“ Šárka Záhrobská si pochvalovala české fanoušky, kteří byli v hledišti nejvíc slyšet. "Nikdy, ani na mistrovství světa, jsem něco takového nezažila. Strašně jim děkuji, je to hrozně příjemný. Hodně mě povzbudili před druhým kolem a mají na tom svůj podíl."
Záhrobská si po závodě trochu posteskla, že se nedokáže tolik radovat jako ostatní závodnice. "Já bych to ráda změnila, ale je to běh na dlouhou trať. Byla jsem vychovávána, že se emoce moc neprojevovaly, takže to nejde změnit ze dne na den. Snažím se radovat z úspěchů víc než dřív, ale i neúspěchy pak člověk mnohem víc prožívá. Ty se ale snažím neřešit a těžit z úspěchů." Žádný speciální mentální trénink nepraktikuje. Na všechny závody si vozí knihu Čtyři dohody o filozofii starých Toltéků, kterou se snaží řídit. "Vozím ji sebou, ale už jsem ji dlouho neotevřela. Je to hrozně chytrá knížka a je velmi dobré se podle ní řídit. Ale je to těžké."
Za neustálého sněžení vyhrála Němka Maria Rieschová, která získala po superkombinaci druhé zlato. Druhá skončila Rakušanka Marlies Schildová.
Pro Českou republiku je to ve Vancouveru šestá medaile po třech cenných kovech rychlobruslařky Martiny Sáblíkové a dvou úspěších běžců na lyžích. Šest medailí znamená vyrovnání rekordní bilance ze zimních her z roku 1984 v Sarajevu. České sjezdové lyžování se z medaile raduje po 26 letech. Naposledy získala bronz ve sjezdu v Sarajevu Olga Charvátová-Křížová.
Po prvním kole Záhrobská figurovala na druhém místě. Vyjela na něj hned jako první díky příznivému losu a využila toho. "To byla výhoda mít jedničku a netknutou trať. Vršek se mi povedl, měl šmrnc. Jen dole jsem udělala pár chyb. Šlo to malinko pouštět víc." Naopak do druhého kola nastupovala jako devětadvacátá a ve sněžení a mlze měla na rozbité trati složitou roli. "Byl to boj od shora až dolů. Bez risku se na medaili jezdit nedá. Trať už nebyla tak příjemná jako v prvním kole, ale já už o tom nepřemýšlím. Mám medaili, mám bronz a jdu si to užívat. Těším se na vyhlášení." Ve druhém kole Záhrobská zajela sedmý čas a na zlato ztratila sekundu a setinu. Od stříbra ji dělilo 58 setin.


Šárka má kolem sebe velmi malý tým ve srovnání se svými konkurentkami. Na olympijských hrách ve Vancouveru byla obklopena jen třemi nejbližšími. „Jsme sladěný, jsme šikovný a doufám, že to bude pokračovat. Malý i velký tým má svá pro a proti. Já si nestěžuji a nevím, jestli bych to zvládla ve velkém týmu." Tým slalomářky, která v minulém roce přestala spolupracovat s otcem, tvoří trenér Antonín Strach, jeho asistent a servisman Miloš Machytka a fyzioterapeutka Dita Schönfeldová. Na Světových pohárech ještě pomáhá Pavel Kubričan. "Rakušané, Němci, tyhle monstrtýmy, za námi chodí a gratulují s vědomím toho, že Šárka to dokáže s takovým omezeným množstvím lidí a nemá na to systém jako ostatní týmy. Je zajímavé, že si to uvědomují možná víc než my," uvedl trenér Strach."Tuhle medaili připište Šárce, je to výsledek její práce, jejího vývoje. Tým jí dává zázemí, ale placku připište stoprocentně na účet Šárce."
Česká slalomářka Šárka Záhrobská má medaile ze všech velkých soutěží. Legendou se ještě necítí. V pátek vybojovala bronz na olympiádě, z mistrovství světa má kompletní sadu cenných kovů. Doufá ale, že ještě přidá další."Ještě musím nějakou přidat, abych byla legendou. Paní Zátopková dokázala víc a já doufám, že ještě nějaké přidám. Nehodlám končit a velmi ráda bych jela na další olympiádu." V Kanadě se dlouho nezdrží, už příští pátek Záhrobskou čeká kombinace v Crans Montaně.

Fotogalerie: Další medaile na ZOH 2010 - Záhrobská má ze slalomu bronz

Záznamy: 1 - 11 ze 11