Nikola Sudová na stupních vítězů

17.02.2010 23:55

Nikola Sudová na stupních vítězůTak Nikola Sudová spřeci jen dostala na stupně vítězů,  a to i přes to, že jí její závod na zimních olympijských hrách v Kanadě příliš nevyšel. Přímo v českém olympijském domě ve Vancouveru našeli naši olympionici své vlastní, kualtější stupně vítězů.  Mimo jiných si to zkusila i Nikola Sudová se svojí sestrou Šárkou. Jako generálka na olympijské hry v Soči 2014 by to nebylo špatné. Dvě první místa v jízdě v boulích to je příjemný příslib do budoucna.

Kromě toho je česká hokejová reprezentace motivována brankou plnou piv za každou nulu. Konkrétně je to 60 pětilitrových soudků. Od olympiády v Naganu 1998 přitom brankáři udrželi čisté konto třikrát, z toho před čtyřmi lety v Turíně jednou. Na loňském mistrovství světa však například reprezentace neinkasovala ve třech zápasech.
A Plzeňský Prazdroj nezapomněl ani na ostatní sportovce, když slíbil každému případnému medailistovi z české výpravy rok piv zdarma. "Což by dostal každý hráč i člen realizačního týmu. Máme otevřené konto a věříme, že medailistů bude hodně," řekl marketingový manažer Prazdroje Jan Kovář.  Zimní olympijské hry ve Vancouveru nezviditelní pouze naše reprezentanty ale i náš nejlepší vývozní artikl, české pivo. Plzeňský Prazdroj je od roku 2001 generálním partnerem Českého olympijského výboru. "Sport je jednou z variant využití volného času a pivo zase mokem, který dodává sílu. Spojení s olympijským týmem je součástí naší reklamní kampaně," konstatoval při podpisu oficiální listiny tehdejší generální ředitel skupiny Plzeňského Prazdroje Tony van Kralingen. ČOV tehdy zastupoval i nynější předseda Českého olympijského výboru Milan Jirásek. Dlouhodobá spolupráce, která funguje už od olympiády 2002 v Salt Lake City, byla prodloužena dokonce na dva olympijské cykly, tedy až do roku 2016.
Nikola Sudová"Partnerství nás stojí na čtyři roky olympijského cyklu 35 milionů korun," řekl mluvčí Prazdroje v roce 2008. Podle smlouvy může pivovar využívat všechny olympijské symboly a je součástí kampaně českého týmu.
Na zimních olympijských hrách v Salt Lake City došlo ke kuriózní věci. Čeští sportovci ani hosté poprvé v historii Českých olympijských domů nemohli oslavit úspěchy čepovaným pivem, ale pouze lahvovým. Ve státě Utah, který patří ve
Spojených státech k baště mormonského náboženství s přísnými životními pravidly, totiž platí téměř prohibiční zákony a čepovat pivo je tam prostě zakázané.
Do Kanady vyvážejí všechny velké české pivovary, ale díky olympiádě se pivo dostane do širšího povědomí nejen Kanaďanů, ale také zástupců států, kteří na hry přijedou. "Pilsner Urquell je nejprodávanější české pivo v Kanadě, prodeje nám rostou po celé zemi. Nejprve byl nabízen pouze v lahvích a plechovkách, od července 2008 se výrazně rozšířil export sudového piva," řekl manažer prodeje v Kanadě Jerry Biggar.
Vyšší prodeje v Kanadě už potvrdil Plzeňský Prazdroj, který nabízí svůj sortiment na 2200 místech. Speciálně na olympiádu bylo v polovině prosince vypraveno z ČR 120 sudů a 4224 plechovek. České pivo se vydalo na cestu dlouho 8300 kilometrů nejprve po zemi do Hamburku, pak lodí přes oceán do Toronta a vlakem na západ do Vancouveru. "Věřím, že si budeme moci připít nejlepším českým pivem na oslavu našich nejlepších sportovců a jejich medailí. Vážíme si toho, že Pilsner Urquell při každé olympiádě vaří speciální várku," řekl šéf ČOV Milan Jirásek. Plzeňské pivo se bude jako jediné čepovat po celou olympiádu v Českém domě v hotelu Delta Burnaby.
První křtěný sud piva byl "zlatý" místo klasického "stříbrného" nerezu. Zlatý sud nese podpisy Rašky, Koudelky a čelních představitelů ČOV a ve Vancouveru bude mít své čestné místo. Mok z něj poteče jen ve výjimečných případech. "Počítá se s ním na oslavu některé z českých medailí, jichž snad bude co nejvíce," řekl Jan Kovář, markentingový manažer Prazdroje.
Spotřeba piva v Kanadě je asi 65 litrů na osobu ročně, v Česku je to kolem 150 litrů. Na rozdíl od ČR, kde 99 procent

 

zdroj - Český olympijský výbor