Sledge hokej na paralympiádě - ČR-USA 0:3

15.03.2010 12:08

I druhé utkání českého týmu ve sledge hokeji na paralympijských hrách ve Vancouveru skončilo prohrou. Američané využili hned svou první přesilovku. Vápenkou vyražený puk bleskově zpracoval Taylor Lipsett a otevřel skóre. Po první třetině byl stav 1:0 stále nadějný. Hodně k němu přispěl Vápenka, který zabránil několika americkým šancím.
 
Ve druhé třetině stále prokazovali Američané více zkušeností a lepší herní vyzrálost. Defenzivně naladění Češi odolávali. Hábl v jeden moment všem ujel, jenže k ohrožení americké branky mu ještě něco scházelo, aby mohl ohrozit vyjetého Cashe. Přes celé hřiště se potom vydal Alexej Salomone, který zvýšil americký náskok na 2:0. V poslední minutě druhé třetiny ještě Češi zazmatkovali v obraně. Ale naštěstí zazvonila jen tyč české branky.
 
Třetí třetinu začali Češi se změnami v útocích. Jenže česká naděje definitivně pohasla ve 34. minutě, když Jimmy Connelly prostřelil Vápenku z levého kruhu a upravil na 3:0. Náš tým vypracované šance nedokázal proměnit. V závěru měli možnost Češi proměnit ze dvou přesilovek, ale Američané udrželi i ve druhém zápase čisté konto a postoupili do semifinále.
 
Útočník Zdeněk Krupička byl na třetí třetinu přeřazen na křídlo prvního útoku místo Paláta: „Trenér zdůvodnil můj přesun potřebou zkusit oživit sestavu a myslím, že to byla dobrá taktika. Osobně mi hra v první pětce vyhovovala, protože kluci jsou rychlejší a dávají přesnější přihrávky. Mohl jsem si víc dovolit, protože trenéři na mě apelovali, že se moc rychle zbavuju puků. To je pravda, ze začátku mi chvíli trvalo, než jsem se otrkal.“
 


Krupička měl na hokejce velkou šanci ve 35. minutě. „Vzniklo to tak, že Zdenál (Hábl) sebral Cashovi puk a dal mi ho před branku. Byl trochu skákací, ale chtěl jsem to zkusit z první, protože už po mně šlo několik hokejek. Byla z toho taková žblabuňka, ty občas do branky padají, ale dneska jsem neměl štěstí. Naše hra musí být proti tak dobrým týmům jednodušší. Málo střílíme a to musíme změnit, nemůžeme si pořád přihrávat až do kasy. Oni také hned střílí a dojíždějí, to se potřebujeme naučit.“
 
Češi na americkou branku vyslali dohromady jen šest střel. Po zápase měl český tým teoretickou šanci na semifinále, kdyby Korea porazila Japonsko, a následně pak Česko Koreu. Jenže Korejci prohráli 0:5. „Nepřijeli jsme sem na výlet. Zatím jsme vůbec nedokázali předvést naši hru. Umíme hrát rozhodně lepší hokej a v každém dalším zápase budeme chtít vyhrát, to je jasné. Musíme ale začít napadat i vepředu, nebýt tak svázaní. Američané byli rychlejší i lepší na puku, to je bez debaty. My ale máme na víc, teď chceme porazit Koreu.“