Tomáš Vokoun dorazil na zimní olympijské hry 2010 do Vancouveru

16.02.2010 10:50

Brankář Tomáš Vokoun, gólman Floridy, v neděli přiletěl do dějiště her. Včera poprvé trénoval s týmem, se kterým ho ve středu čeká první zápas na turnaji proti Slovensku. Skutečnost, že hrajeme zrovna se Slováky, pro něj není důležitá.

"Nemyslím na to, že hrajeme právě s nimi. Normálně se připravuju jako na kohokoliv jiného. Důležité je dobře vstoupit do turnaje. Hlavně z hlediska sebevědomí pro mužstvo," řekl Vokoun po prvním tréninku. "Koncentruju se sám na sebe. Většinu hráčů, co proti mě hrají, dobře znám. Pro mě je důležitější, jak se já cítím, a ne kdo proti mně hraje," vysvětlil.

Neřeší ani sestavu soupeře, natož hvězdy, které tam nastoupí jako Marián Gáborík a Miroslav Šatan. "To je mi jedno. Pokud člověk nehraje dobře, tak je to jedno. Pokud se cítím dobře a chytám dobře..." uvedl Vokoun.

Vokoun naopak uvítal, že se bude hrát na užším kluzišti, na které je ze zámoří zvyklý. "Jsem na to zvyklý, stejně jako většina hráčů z elitních šesti mužstev. Je to krásná hala a myslím si, že to bude dobrý hokej. Třeba oproti Itálii, kde nebyl led tak kvalitní," podotkl Vokoun.

Vokoun zatím ve svém klubu prožívá docela vydařenou sezonu. Především díky němu je Florida v NHL stále ve hře o postup do play off. Má vynikající statistiky, procentuální úspěšnost zákroků má v soutěži nejlepší.

I to přispívá k dobrému rozpoložení Vokouna. "Můj stav je docela dobrý. Když se mi daří, tak sezona je taková lehčí. Cítím se dobře. Pár maličkostí člověka bolí, ale to má každý. Nějaká naraženina je normální." Jedinou slabinou jsou pro Vokouna samostatné nájezdy, které příliš v letošní sezóně nezvládá: "Až na letošek byly dobré. Dost těžko se to rozebírá. Normálně je trénujeme, cítím se na nich dobře, a pak je prohrajeme.“

Doufá, že na olympiádě na ně nedojde: "V NHL je to něco jiného, tam jde o bod. Tady to může vyřadit. Samozřejmě doufám, že nebudou. Jako každý brankář. To je pak loterie. Bez ohledu na statistiky je může kdokoliv prohrát nebo vyhrát.“