Bank po prvním kole slalomu blízko bronzové medaili

01.03.2010 11:09

Česká olympijská výprava byla v sobotu blízko medailovému zisku. Lyžař Ondřej Bank ale nakonec ve druhém kole slalomu šesté místo neudržel a skončil jedenáctý. Závod překvapivě vyhrál Ital Giuliano Razzoli, jenž byl nejrychlejší už po první jízdě. Druhý skončil Chorvat Ivica Kostelič, třetí byl Švéd Andre Myhrer. Filip Trejbal, Kryštof Krýzl ani Martin Vráblík nedokončili první kolo.
Banka dělilo před druhou jízdou od bronzu 36 setin sekundy. Ve druhém kole slalomu zariskoval, ale v přechodu do prudší části svahu ztratil rychlost, kterou už nenabral. Nakonec za zlatem v součtu obou kol zaostal o 1,49 sekundy, k bronzu mu chybělo 1,05. "Hlavně napište, že jsem spokojený... Jsem spokojený s výsledkem, ale sám v sobě vím, že to umím líp. Chyby mi vadí." Do Vancouveru Bank odjížděl se slovy, že si jede olympiádu užít. Měl za sebou výborné výsledky ve Světovém poháru. Poprvé ve své kariéře postoupil do finále. Ve Whistleru cítil formu a byl hodně vidět."Musím se přiznat, že jsem si to mohl užít víc. Docela jsem to prožíval, i když nevím proč. Prostě jsem cítil šanci a ta mě pohltila. Rozhodně jsme tady ale neudělali ostudu a doufám, že nás to nakopne a budeme se tlačit dopředu."
Ital Giuliano Razzoli, který ve včerejším slalomu vyhrál. Dokázal napodobit svůj velký vzor Alberto Tombu. Tomba mu dokonce před závodem poslal zprávu. "Jeď první kolo v klidu a zaútoč až ve druhém." Ale Razzoli ho neposlechl. Při svém olympijském debutu Razzoli překvapil nejrychlejším časem v úvodním kole a ve druhém náskok udržel. "Dlouho jsem po této medaili toužil a kvůli tomu jsem tvrdě trénoval a dlouhé roky na sobě pracoval. Teď tady stojím a mám zlato na krku. Bomba.“ Do světové špičky se Razzoli dostal teprve v minulé sezoně.