Česká republika - Slovensko 1.hokejový zápas na zimních olympijských hrách 2010

16.02.2010 15:46

Na olympijském turnaji v kanadském Vancouveru proti sobě ve čtvrtek nastoupí čeští a slovenští hokejisté. Hokejisté se do Vancouveru sjížděli postupně, až dnes večer absolvují první trénink v kompletním složení. "Na soupeře se ale nesoustředíme. Chceme se zaměřit na svou hru. To je nejdůležitější," řekl novinářům trenér Růžička.
Jisté už by mělo být složení útočných formací. V prvním útoku by měli nastoupil Martin Havlát, Tomáš Plekanec a Patrik Eliáš, v druhém Jaromír Jágr, Roman Červenka a Petr Čajánek, v třetím Martin Erat, David Krejčí, Tomáš Fleischmann a ve čtvrtém Milan Michálek, Josef Vašíček a Tomáš Rolinek.

Pro všechny hráče je důležitý úspěšný vstup do turnaje. Zápas se Slovenskem je pro ně prestižní. "Je to strašně těžký začátek. Každý chce začít dobře a určitě to pro nás bude jeden z nejdůležitějších zápasů," řekl kapitán Eliáš.
Zápas začne v hale Canada Hockey Place ve čtvrtek v 6:00 SEČ.
Předpokládaná česká sestava: Vokoun - T. Kaberle, Polák, Židlický, Hejda, Kuba, Kubina, Blaťák, Z. Michálek - Havlát, Plekanec, Eliáš - Jágr, Červenka, Čajánek - Erat, Krejčí, Fleischmann - M. Michálek, Vašíček, Rolinek.
Tento zápas si nenechá ujít ani řada hudebníků a zpěváků z obou zemí. Nevadí jim ani nezvyklá hodina začátku zápasu, kvůli atraktivnímu zápasu si přivstanou, nebo nepůjdou vůbec spát.
"V šest hodin ráno většinou nevstávám, a tak přemýšlím, zda má vůbec cenu při mém životním rytmu chodit na těch několik hodin spát," řekl čtyřnásobný slovenský Slávik, zpěvák a kytarista Peter Omorik, který samozřejmě doufá ve vítězství svých krajanů.
Za Českou republiku v pomyslném duelu zpěváku nastoupí Michal David, který se po úspěchu České republiky v Naganu stal symbolem propojení vrcholového sportu a showbyznysu. V roce 1998 na Staroměstském náměstí vítal spolu s mnohatisícovým davem vítězné hokejisty písní nazvanou Správnej tým, kterou složil přímo pro tuto příležitost.
"Prý jsem se jen přiživoval na něčí slávě. Ale já si to nevymyslel. Už před semifinále mě oslovili zástupci hokejového svazu a hlavního sponzora, jestli bych pro tým nenapsal vítěznou hymnu. Vybrali si mě proto, že si moje písničky kluci hráli v šatně," vysvětlil David.
"Pokud nevstanu, zápas si určitě nahraju a podívám se na něj později," uvedl.
Problém komu fandit má v tomto zápase zpěvák Miro Žbirka:"Jsem Slovák, ale žiju v Čechách a v obou mužstvech mám několik osobních přátel, například se dobře znám s Jaromírem Jágrem, takže mohu jenom říct, že fandím 'našim.“ Žbirka pravděpodobně uvidí zápas v přímém přenosu:"Takové přehození režimu mě nemůže zaskočit. Když jsem se nedávno vrátil z koncertu, dostal jsem se do postele v půl sedmé ráno, takže můj organismus z toho nebude překvapený.“
Mezi další velké fanoušky patří zpěvák Kamil Střihavka nebo Aleš Brichta.
Statistiky vzájemných duelů na olympijských hrách hovoří v náš prospěch. Na OH 1994 v Lillehammeru si čeští hokejisté po výhře 7:1 zajistili celkové páté místo. Před čtyřmi lety v Turíně je vítězství 3:1 poslalo do bojů o medaile. Lepší bilanci má český tým i ve vzájemných utkáních na mistrovství světa. Od vzájemné premiéry na OH 1994 v Lillehammeru spolu reprezentační výběry obou států sehrály celkem 47 zápasů. Češi jich vyhráli 30, Slováci deset a sedm duelů nemělo vítěze.

Zpět na zimní olympijské hry 2010 hokej