Kateřina Novotná vypadla ve čtvrtfinále short tracku na 500 metrů

18.02.2010 10:04

Kateřina NovotnáRychlobruslařka Kateřina Novotná nepostoupila na olympijských hrách ve Vancouveru do semifinále závodu na 500 metrů na krátké dráze. Ve čtvrtfinále dojela poslední. K postupu jí nepomohla ani diskvalifikace Korejky Pak Sung-hi. V konečném pořadí byla Novotná dvanáctá, turínské zlato z této disciplíny suverénně obhájila Číňanka Wang Meng.
Novotná v úvodní rozjížďce startovala z nevýhodné pozice u vnějšího mantinelu. Navíc přišlo napomenutí, když zkazila start. Napomenutím. "Ze čtvrté pozice se těžko startuje. Musela jsem čekat, a čekala, že tam bude nějaká kolize, protože jsme všechny chtěly postoupit. V posledním kole šla Korejka do Kanaďanky, trochu ji vystrčila, já jsem tam vjela, smažila jsem se toho využít, ale bohužel se to nepovedlo," řekla Novotná.
Kanaďanka Kalyna Robergeová jí rukou zabránila v posunu vpřed, ale Novotná protest k rozhodčím nepodala. "Rychlost jsem měla, takže by se mi to asi povedlo, ale šlo o to, že jsme byly hrozně blízko u sebe. Celkově jsem ale spokojená. Jsem mezi dvanácti a další závody mě ještě čekají," uvedla Novotná.
Do semifinále postoupily vítězná Američanka Katherine Reutterová a druhá Robergeová. Reutterová časem 43,834 sekundy vylepšila olympijský rekord, jeho držitelkou však byla jen pár minut, než si ho vzala zpět favorizovaná Wang Meng. Obhájkyně turínského zlata vyhrála druhé čtvrtfinále v čase 43,284 sekundy, v semifinále se pak dokonce dostala pod 43 vteřin (42,985).
Novotná je úřadující evropská šampionka ve víceboji. Na pětistovce dosáhla svého nejlepšího olympijského umístění před čtyřmi lety v Turíně byla šestá. "Momentálně si ale asi nejvíce věřím na patnáctistovce. Tam to není jen o startu jako na pětistovce. Více se závodí a taktizuje," řekla Novotná. V programu zimních olympijských her 2010 ve Vancouveru jí čekají ještě dva starty na 1000 a právě na 1500 metrů.

ZOH - rychlobruslení na krátké dráze Ženy - 500 m

1. Wang Meng (Čína) 43,048
2. St. Gelaisová (Kan.) 43,707
3. Fontanaová (It.) 43,804
4. Greggová (Kan.) 44,204
5. Čou Jang (Čína) 44,725


12. Novotná - vyřazena ve čtvrtfinále