Klaus: Ohledně olympiády v Praze budu mít malou dušičku

04.08.2009 17:00

Prezident Václav Klaus pochybuje o tom, zda by Praha zvládla pořadatelství olympijských her, jak o tom uvažuje vedení magistrátu. Jako sportovec by si však přál, aby se v metropoli konaly kvalitní sportovní soutěže. Hlavní město se nevzdává myšlenky, že by mohlo pořádat hry v roce 2016 nebo 2020.
"Jako Pražák mám trochu strach, jestli na olympiádu v Praze máme. Ale budu-li žádán hlavním městem, abych spolupodepsal své doporučení, tak já to určitě udělám, ale budu to dělat s trošku malou dušičkou," řekl Klaus při návštěvě zasedání zastupitelstva. "Já vám to v žádném případě nebudu kazit, ale ten otazník vnitřní si kladu," poznamenal.
Zastupitelé mají jednat o analýze, která bude podkladem pro kvalifikované rozhodování, zda se Praha bude o pořadatelství ucházet. Dokument má říci, co by město muselo udělat, a uvést finanční rozbory. Náklady na jeho zpracování se odhadují na čtyři miliony korun.
Klaus uvedl, že kdysi jako premiér považoval za významnou věc, kdyby se v Praze v roce 2000 uskutečnila výroční zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky. "Ale i tehdy jsem nebyl hlavním bojovníkem za tuto akci. Neřekl jsem ne, ale dušičku jsem měl trochu malou," řekl.