Nepál ve na olympijských hrách 2010 ve Vancouveru

15.02.2010 16:58

Dačhiri Šerpa, nepálský reprezentant na běžkách, se chystá na dnešní závod na 15 kilometrů. Ač má za sebou ultramaratony v Himálaji a vylezl také na Mount Everest, dnes má jediný cíl a to závod dokončit. "Chci se zúčastnit, odevzdat všechno, ale jiný cíl než dokončit nemám," řekl čtyřicetiletý bývalý stavební dělník agentuře Reuters.
První zkušenosti z olympijských her už má Šerpa za sebou. Před čtyřmi lety poprvé startoval v Turíně v závodě na 15 km, kde obsadil 94. místo.
V Nepálu nemá Šerpa kde trénovat, takže pro něj je velkým vítězstvím samotná kvalifikace na zimní olympijské hry 2010. "Hodně lidí si myslí, že když v Nepálu jsou hory, tak se všude lyžuje. Opak je pravdou. Lyžovat se tam moc nedá," uvedl to Šerpa na pravou míru.
Rodiče Šerpy v Nepálu chovají jaky a krávy. Šerpa studoval v buddhistickém klášteře. Známým se stal kvůli svým výsledkům při ultramaratonech, které se konají v Himalájích. K lyžování se dostal před osmi lety. "Přišli za mnou z nepálského olympijského výboru, jestli bych prý nechtěl běhat na lyžích. Nikdy předtím jsem na lyžích nestál a dlouho mi trvalo, než jsem si zvykl," řekl.
Pro Šerpu je největším problémem délka trati, ale paradoxně ne to, že je dlouhá ale naopak. "Patnáctka je pro mě příliš krátká. Jsem zvyklý běhat dlouhé tratě, nejvíc jsem zatím nonstop uběhl 166 kilometrů," dodal.
Soupeři na dnešní trati mu budou i naši Lukáš Bauer, Martin Jakš, Martin Koukal, Jiří Magál, Milan Šperl Jak se jim bude dařit můžete sledovat na ČT 2 ve 21.30