Ovlivní zmatky výsledky biatlonového olympijského závodu celkové pořadí ?

17.02.2010 14:06

Včerejší stíhací závod biatlonistů na olympijských hrách byl plný zmatků, které s největší pravděpodobností ovlivnily i pořadí na medailových místech a vyvolaly protest švédské výpravy. Mezi startujícími závodníky nebyly správné odstupy. Vinu za to nejspíš nesou hlavně dobrovolníci i český rozhodčí Levora. Ten se ale hájí tím, že problém byl v atypické časomíře a nekázni závodníků.
Pro zimní olympijské hry ve Vancouveru 2010 je totiž časomíra odlišná od té, která se používá ve Světovém poháru, a ukazuje rozestupy jinak. Levora s ní nebyl před závodem seznámen. Na poslední chvíli zaskočil za švýcarského rozhodčího, který byl stažen kvůli chybám v závodě žen. Levora na startu zaváhal a to způsobilo, že se s ním začal americký závodník Jeremy Teela přetahovat.
"Chvíli se se mnou tahal, tak jsem nechtěl napáchat ještě víc škody a raději jsem ho pustil. Počítal jsem s tím, že se mu čas beztak přičte, takový je běžný postup," řekl Levora. Podobně se choval i Kanaďan Jean Philipp Leguellec, který se po dojezdu radoval z pátého místa. Ale po časové korekci se posunul až na jedenáctou příčku."Jsem zklamaný, protože jsem doběhl pátý a jsem jedenáctý. Je to nefér, ale je to tak. Nic s tím nenadělám," zlobil se Leguellec.
Po závodu se objevily informace, že biatlonisté byli ve špatných drahách, do nichž je chybně navedli dobrovolníci a Levora je nezkontroloval. Realita prý byla jiná. "Nevím, odkud se tyhle dezinformace berou. Všichni byli ve správném koridoru, jen je dobrovolníci příliš brzy pouštěli k rozhodčímu a pak jsem se tak s polovinou z nich musel několik sekund doslova prát, aby neujeli dřív. Problém je už v tom, že je za tohle chování nemůže nikdo penalizovat," hájil se Levora.
Chyby provázely i závod žen. Zmatek na startu do jisté míry ovlivnil i souboj o medaile. Annu Carin Olofssonovou-Zidekovou ze Švédska vypustili pořadatelé na desetikilometrovou trať asi o čtrnáct vteřin později. Nedostala se tak do kontaktu s čelem závodu a to ji možná připravilo o bronzovou medaili, i když jí během závodu čas zkorigovali. "Celé první kolo jsem se z toho vzpamatovávala a byla jsem dost nervózní, ale pak jsem si řekla, že chyby se prostě stávají, no," řekla po závodě Olofssonová-Zideková. Vedení IBU se jí po závodě omluvilo.