Sledge hokej - Češi budou hrát o 5.místo

18.03.2010 13:48

Paralympijský turnaj ve sledge hokeji spěje pomalu ke konci, do bojů o umístění sezapojili i naši.  Češi začali proti Itálii oslabením, ale hned po jeho uplynutí mohl otevřít skóre Hábl. Italský brankář ale ukázal svou formu. Dobře si vedl i proti Geierově tutovce z 9. minuty, kterou ještě neproměnil. Ale záhy při selhání italské rozehrávky od vlastní branky, dostal kotouč přímo na hokejku a pohotově zavěsil. Vápenka v první třetině neměl složitější práci, jen ve 14. minutě byl lehce dezorientovaný proti odražené Rosově střele.
 
Atraktivní hra českého týmu pokračovala i ve druhé třetině. V 17. minutě promarnil šanci Palát, když před prázdnou brankou neusměrnil puk do brány. V přesilovce ale zvýšil dorážkou vlastní střely Zdeněk Krupička na 2:0. Nic ale ještě nebylo rozhodnuto. Po třech minutách snížil český náskok důrazný Gianluigi Rosa a po dvaceti sekundách dokonce mohlo být vyrovnáno. Vápenka měl při skrumáži velké štěstí. Tým podržel i při italském tlaku ve 28. minutě. Chyby v české obraně využil Andrea Chiarotti, který v poslední minutě třetiny využil další přesilovou hru a zaslouženě vyrovnal.

Závěr třetiny nabídl nefalšované drama. Nejdříve ve 40. minutě dva Italové vyjeli sami na Vápenku. Planker ale ztratil jednu hokejku, nahrál Leperdimu, ten ale ve snaze zakončit upadl. Ve 43. minutě byl vyloučen Krupička. Itálie naštěstí přesilovku nevyužila. Naopak 15 sekund před koncem všem ujel Hábl, který alepřejel do postavení mimo hru. Zápas se musel prodlužovat.
 
V nastavených deseti minutách předvedli Italové svůj nejlepší výkon v útoku. S českým týmem to naopak vůbec nevypadalo dobře. V 52. minutě byl navíc vyloučen Kubeš. O vítězi nakonec rozhodovaly penalty. Na Vápenku nevyzrál ani jeden z trojice Rosa, Planker, Cavaliere. Zato hned v první sérii byl úspěšný Erik Fojtík a to nakonec stačilo, i když Berger neuspěl. Češi po skvělém začátku vyhráli na nájezdy a zahrají si na paralympiádě o konečné páté místo.
 
„Zaskočila nás ta první branka, přestali jsme úplně hrát a začali jsme se bát o výsledek. Nevím, proč se to stalo, vždyť jsme pořád vedli 2:1 a měli zápas ve vlastních rukou. Místo toho jsme začali Italy pouštět do pozic a báli jsme se něco udělat s pukem.“
 
Jiří Berger byl vybrán na druhý nájezd. „Už jsem měl promyšlené dopředu, co udělám, protože to takhle zkouším v tréninku. Bohužel jsem byl trochu vychladlý, protože jsem se předtím nedostal do hry, ale na nájezd jsem si i tak věřil. Nějak mi při kličce padla sledge a už jsem puk nestihl zasunout.“ Erik Fojtík si naopak připsal vítězný gól. „Mates (Jan Matoušek) mi dával nějaké rady, ale vzhledem k tomu, že jsem byl hodně nervózní, tak jsem všechno zapomněl v momentě, kdy jsem vlezl na led. Zkusil jsem to, co jezdím na Vápna nebo Matese. Dát si to pěkně do blafáčku, objet si gólmana a dát do prázdné. Vyšlo mi to. Mají myslím stejné postižení, oba jsou jednostranní ampuťáci, ale Vápno je přece jenom větší a zabere víc místa. Nicméně Ital zachytal hodně dobře a spoustu šancí nám zlikvidoval.“