Z českého biatlonisty servismanem u Američanů

12.02.2010 10:49

Petr GarabíkPetr Garabík třikrát startoval na olympiádě v českých barvách jako závodník. Ve Vancouveru je bývalý biatlonista poprvé v nové roli, jako servisman pomáhá Američanům. V olympijské vesnici Garabík ctí americké barvy, a tak poslouchal představení bubeníků na kolonádě v křesle v oblečení výpravy USA. "Jsem rád, že jsem na jiné lodi. Všechno tam funguje dost dobře," řekl novinářům Garabík. K americkému týmu se dostal před čtyřmi roky v létě, pár měsíců poté, co ukončil kariéru. Předtím se nedostal na olympijské hry 2006 v Turíně a výkony biatlonistů pouze komentoval v televizi.
"Přítelkyně Magda (biatlonistka Magda Rezlerová) poslala mail kamarádce, protože slyšela, že Američané shánějí servisáka," popisoval Garabík. Po dohodě se šéfem amerických biatlonistů musel čekat tři dny, jelikož na jedno místo byli tři kandidáti. "A pak mi poslal e-mail, že mě berou. Nejdříve na rok, jestli to bude vyhovovat, ale byli spokojení, tak mi to prodloužili teď do olympiády," doplnil.Fungování amerického týmu si Garabík, který 1. ledna oslavil čtyřicáté narozeniny, pochvaloval ze všech úhlů. "Hlavně si váží, když někdo něco umí, a to se snaží využít, aby to k něčemu bylo. Máme dobré struktury na lyže a celý systém je propracovaný," řekl.
V realizačním týmu je Garabík jedním ze sedmi cizinců, konkrétně Evropanů. Trenérský pár tvoří Švéd Per Nilsson a Ital Armin Auchentaller, zbytek jsou Němci. Závodníci by měli být Američany. "To snad jo, ale do pasu jsem se jim nedíval," smál se Garabík.
Garabíkova práce pomáhá letos ke skvělým výkonům Timu Burkeovi. Američan dokonce vedl v průběhu sezony Světový pohár. "Od začátku sezony se dostal do pohody a začal se trefovat. Ale je možná dobře, že žlutej trikot před olympiádou ztratil a nebude na něj takovej tlak," uvažoval Garabík. "Budeme se na olympiádě snažit nedělat nic, co neděláme jindy, protože to funguje," řekl.